Mevlana Mesnevi yazı dizisi 93

 Müminlerin emiri Hazret-i Ali (Kerremallahu vechehu)'nin o sırada niçin kılıcını elinden attığını söylemesi

Hz Ali dedi ki, ''Ben Hak yolunda kılıç çektim, Hakk'ın kuluyum. Beni nefse kul sanma.''

''Allah'ın arslanıyım ben, arzu ve heves arslanı değil. Allah'ın emrinden başkasına rağbet doğru değildir.''

''Ben yay ve okum, atan O'dur. Görünüşte kılıç ben isem de kesen yine O'dur.''

''Onları siz öldürmediniz ve lakin onları Allah öldürdü. Attığın vakit de sen atmadın velakin Allah attı'' ayetiyle bildirilen cenkte ben nakştan renkten ibarettim.

''Pılımı pırtımı yoldan kaldırdım. Allah'tan gayrısı gönlüme görünmez.''

''Güneşin emrine tabi bir gölgeyim. Onun perdedarıyım, ona perde sanma.''

''Kavuşma incilerini saçan bir kılıcım. İşim ihya etmektir, ölüm ve öldürmek değil.''

''Kılıcının cevheri kanla örtülmemiştir. Bulutum rüzgarla sakinleşmez.''

''Hilim, sabır ve adalet dağını saman çöpü sanma. Rüzgarın dağı kımıldatması mümkün mü?''

''Çalı çırpı rüzgarla yerinde duramaz. Muhalif esen rüzgarlar sayısızdır.''

''Kızgınlık, şehvet ve hırs rüzgarları namazı, niyazı olmayanlara zarar verir.''

''Dağ gibi isem varlığım O'ndandır. Saman çöpü isem bu aydın kalbimin zikridir.''

''Hiçbir sada, arzu ve hevesimi tahrik edemez. Bana öncülük eden mutlak olarak Allah aşkıdır.''

''Kızgınlık başkalarına padişah, fakat bize köledir. Biz onu gemlemişiz.''

''Hilminin kılıcı kızgınlığın boynuna yakındır. Allah'ın gazabı ise aşikar bir rahmet gibidir.''

''Saçağım yıkılmış ise de, kendim nura gark olmuşum. Toprağın babası olduysam da bahçeyim.''

''Savaşma başka bir sebep daha karıştığı için kılıcı gizlemek icap etti.''

''Namım -Sevgisi Allah için- olmalıdır. Ben birisine Allah için buğzetmekle muradıma ermiş olurum.''

''Hak'tan bana cömertliği ihsan etmesini dilerim. Edersem Allah için hasislik ederim.''

''Benim vermem veya vermemem Allah içindir. Hatasız bu Allah'ın?''

''Allah yolunda isteyerek saf edişim maksatlı değildir. Bunu taklit, hayale kapılma ve iki yüzlülük sanma.''

''Ben araştırma ve şüpheden kurtulmuşum: Yaratanın emrine bağlıyım.''

''Eğer uçarsam, uçtuğum yeri görürüm. Dolaşmak istesem, usul ve yolum açıkça görünür.''

''Yükü omuzladığım zaman götüreceğim yer bellidir. Ben ayım, önderim güneştir.''

Halka bundan fazla söz söylemek güç iştir. Deniz ırmağa sığabilir mi?

Sözü, akılların alacağı kadar söyledim. Zira Hz Peygamber (sav)'in emri böyledir.

Garazsız hürüm. Doğruluk hürlere mahsusdur. Köleye şahitlik teklif etmek ayıptır.

Şeriatte köleye şahitlik caiz değildir. Kadılar tarafından dinlenilmez.

Senin için yüz bin köle şahitlik etse şeriat ona saman çöpü kadar rağbet etmez.

Allah katında şehvete kul olan, kölelerden daha aşağı ve alçaktır.

Köle, bir sözle efendisinden hürriyetini elde eder. Diğeri tatlı iken acılaşır.

Allah'tan onun için hususi bir lütuf ve ihsan olmadıkça şehvete kul olana kurtuluş yoktur.

Onlar, dipsiz bir kuyuya düşmüştür. Bu düşüşte kimsenin zorlaması ve eziyeti yoktur.

O kimse kendini öyle bir kuyuya atmıştır ki ben, onu kurtarmak için uygun bir ip bulamıyorum.

Bu söz, söyledikçe uzar ve gönül değil taşlar bile kan kesilir.

Bu sözden içi kan kesilmeyenin gönlü katıdır. Zaten gafiller pek alçak ve bedbahttırlar.

Bir gün kan kesilir o, lakin faydası olmaz. Şimdi kan kesil, merhamet ümit et.

Mademki kölemin şehadeti makbul değildir, o halde adalet, gülyabaninin esaretinden kurtulmaktır.

Hayrın ve şerrin Rabbi onu şahit olarak gönderdi. Çünkü o Fahr-ı alem hür oğlu hürdür.

Hürüm; ebediyyen kızgınlığın, öfkenin kölesi olmam. Bana Allah'ın sıfatları bir senettir.

Gel ki, Mevla seni azat etti. O müstağni Hakk'ın rahmeti gazabından fazladır.

Gel ki, ancak şimdi tehlikeden korunmuş oldun. Kimya gönül taşını mücevher yaptı.

Küfür dikenliğinden kurtuldun. Allah'a intisab bahçesinde gülen bir gül ol.

Şimdi sen de Ali gibi oldun. Bil ki Ali, Ali'nin katili olmaz.

Asilik yolunda Hakk'ın emirlerini yerine getirdin. Hemen o an gökleri ele geçirdin.

O ne güzel isyan ki seni adam etti. Nitekim dikenden de gül yaprakları zuhur eder.

Ömer'in Peygamber (sav)'e suikast etmesi, o server tarafından kabulüne mani olmadı.

Sihirbazları toplayan Firavun'du. Fakat bu, o sihirbazlara yardımın ta kendisi oldu.

Sihir ve inkarları olmasaydı, inatçı Firavun onları toplamazdı.

Böylece de asadan mucizeler zuhur etmez. o asiler iman sahibi olmazlardı.

Allah ümitsizliği boynuna vurdu. Bakarsın tartıda günah, ibadet olur.

Günahları sevaba çevirir. Onlar şeytanın rağmına taat olur.

Taşlanan şeytan koğulduğu için daima hasedinden çatlayıp iki parça olmada.

Şeytan bizim günah işlememize ve o yüzden kuyuya düşmemize uğraşır.

Günahın bir taat olduğunu görünce ona o dem, ağır bir an gelir.

Gel, beri gel, sana kapıyı açtım. Tükrüğünü sana saf bir şarap yaptım.

Kötülük edene iyilik ederim. Hakk'a itaat edene başım feda.

Vefa sahipleri benden ne ihsanlar görür; Ebediyet hazineleri ve mülkleri...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Beyinden geçen düşünceler bize mi ait?

Kendini BİL!