Mevlana MEsnevi yazı dizisi-30

 *Yahudi padişahın ateş yaktırıp karşısına bir put koydurarak ''Secde eden ateşten kurtulacaktır'' diye hileye başlaması

O köpek huylu Yahudi, gör ne düşündü. Ateşin karşısında bir put dikti.

'Bu puta secde eden kurtulur, secde etmeyen de ateşte yanacaktır' dedi.

Bu nefis putu, eğer kırılmazsa ondan diğer bir put doğar.

Nefis putu putların anasıdır. Zira o put yılan, bu ise ejderha oldu.

Nefisi demir ve çakmak taşı, put ise kıvılcımdır. O kıvılcım su içinde söner.

Taş ve demir suyla sönmez. Bu ikisinden insan emin olabilir mi? 

Zira ateş, taş ve demirde gizlidir. Suyun o ateşe tesiri yoktur.

Ateşi su, iradesiz olarak söndürür. Fakat taş ve demirden ateşi yok etmesi mümkün değildir. 

Taş ve demir, ateş ve duman kaynağı olup ateşperest, Hristiyan ve Yahudi onun damlalarıdır.

Testinin ve küpün suyu biter. Çeşmenin suyu ise daimidir.

Put, testide saklı kirli su gibidir. Aşağılık nefis ise o kara suya pınardır.

O yontulmuş put, siyah sel gibidir. Put yapanın nefsi, su yolundaki bir çeşmedir.

Put, testinin içindeki çamurlu su, uğursuz nefsin de su yolunda çeşmedir.

Bir taş parçası yüz testiyi kırar. Fakat çeşmenin suyuna bir tasa yoktur.

Putu kırmak kolay görülür. Ama nefsi kırmayı kolay görmek cahilliktir.

Nefsin misalini görmek istiyorsan, cehennemin kapısı yedidir, bir bakıver.

Nefsin her nefes bir hilesi var. Ve onun her hilesinde yüz Fravun ve ona uyanlar bulunur.

Musa'nın Tanrısı ve Musa sığınaktır. Fravun ile imanı yok etme.

Ahmed (sav)'in yolunda Bir'in kulu olup beden Ebu Cehil'inden kurtul.


*O Yahudi padişahının, yaktığı fitne ateşine küçük bir çocukla bir kadını getirmesi, onlar puta secde etmediğinden çocuğu ateşe attığı zaman çocuğun Hakk'ın izniyle dile gelip annesini ve diğer müminleri korkusuzca ateşe çağırması ve o Yahudinin mahcup ve rezil olması

O Yahudi, o inatçı, bir kadını çocuğu ile ateşin yanına getirtti.

'Putun önünde secde edin ki, ateşten size zarar gelmesin dedi.

Kadın temiz dinli ve iman sahibiydi. O cansıza secdeyi kabullenmedi.

Çocuğu ateşe atılınca korkudan imanında kararsız oldu.

Kadın puta secde etmek isteyince ateş içinden çocuk, ''Ben ölmedim'' diye seslendi.

''Ey anne! Gel, görünüşte bu ateş ise de burası safa yeridir.''

''Bu ateş düşman gözüne bir perdedir. Yoksa Hakk'ın rahmetinin lütfu buradadır.''

''Ey anne gel, Hakk'ın ihsanını, Hak dostunun zevk u safasını gör.''

''Gel, suyu ve ateşi burada seyret. Fanilikten geç de bu gönül güzel yeri gör.''

''Gel beri, İbrahim'in sırrını, ateşte gül bahçesini ve Tesnim suyunu gör.''

''Ölüm senden doğduğum zaman; korku senden ayrıldığım andı.''

''Senden doğunca zindandan kurtulduğumu anladım. Bu geniş alem meğer başka bir dünya imiş.''

''Şimdi bana cihan, ana rahmi gibidir. Şüphesiz zevk ve ebediyet buradadır.''

''Bana ateş içinde öyle bir alem göründü ki, nice İsa nefesli, arkadaşım oldu.''

''Bu cihan varlık nurunun aydınlığıdır. O cihanı hali ve şanı sebatsızdır.''

''Ey anne! Gel, elden bırakma ki yücelik ve saadet buradadır.''

''Gel, gel ey anne! Analık hakkı için, Ateş içinde ateşten beri ol.''

''Gel, gel, o köpeğin zilletini gördün, bir de Hakk'ın kudretini seyret.''

''Sana sevgimden, acıdığımdan çağırıyorum. Yoksa neşemden, başkalarına minnet edecek halde değilim.''

''Gel beri, hem diğer müminleri de çağır. En iyi safa sofrası buradadır.''

''Ey Müslümanlar! Gelin, beden ve can azabı din lezzeti gibi olmaz.''

''Hepiniz pervane gibi buraya gelin, ateşteki yüzlerce baharı görün.''

O kalabalık çocuğun seslenişini duydu. O çekici sada halkı coşturdu.

Kendilerinden geçip ateşe girdiler. Kadın erkek, hepsi ona can verdiler.

Hiçbir zorlama olmadan erkek kadın, onlar ateşe yöneldiler. Zira acıyı tatlı eyleyen Allah'tır.

Öyle oldu ki, şahın adamları halka ateşten uzaklaşmalarını söylediler.

O Yahudi rezil rüsva ve mahcup olup yaptığı işte nedamet getirdi.

Halk tamamen imana aşık ve cisimlerini terk etmede daha sadık olmuştu.

Şükür ki şeytan hilesinden utandı. Şükür ki şeytanın yaptığı iş onun gönlünü hastlandırdı.

Onun kötü niyeti kendine döndü. Fesat düşüncesi ona sıkıntı oldu.

Halkın elbisesinin parçalanmasını isteyenin kıskançlık şamarı, yüzünü yere çarpar.







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Beyinden geçen düşünceler bize mi ait?

Kendini BİL!